bebeoli.pl

bebeoli.pl – dziecko, parenting

Dlaczego warto szukać okazji cenowych?
Zakupy

Dlaczego warto szukać okazji cenowych?

Wyprzedaże, obniżki i wyjątkowe okazje cenowe to nieodłączna część handlu – zwłaszcza tego w sieci. Z tego powodu liczne badania potwierdzają fakt, że aż 80 procent klientów dokonując wszelkich zakupów, kierują się przede wszystkim ceną. Należy pamiętać, że prowadzać biznes w sieci, warto będzie organizować wszelkie promocje i w ten sposób przywiązywać do swej marki licznych konsumentów oraz zdobywać nowych klientów. Bardzo istotne jest również to, by jednorazowi klienci stali się klientami długofalowymi. Bez wątpienia kluczowy będzie dobór przecenionego towaru, ponieważ musi być on atrakcyjny oraz korzystny cenowo dla konsumentów. Warto podkreślić, że kuszenie ceną wymagać będzie przede wszystkim przemyślanej strategii, monitoringu konkurencji, a także pomysłu i posiadania pewnej wiedzy w tym zakresie.

Promocje w e-sklepach

Wiele osób sprzedaje na co dzień swoje produkty w sieci. Każdego dnia prowadzona jest walka z cenami, a dzięki świetnej obsłudze klienta można zyskać coraz większą liczbę kupujących w swym sklepie internetowym. Wiele osób zastanawia się, czy przy obecnych wojnach cenowych wśród licznych sprzedających jest sens tworzyć wyprzedaże cenowe. Sens jest zawsze, ponieważ obniżka cen produktów, promocje, wyprzedaż, to zabiegi, które mają na celu wywołać konkretny efekt. Promocje pozwolą zwiększyć bazę klientów, wypromować nowe produkty oraz mieć większy udział na rynku. Odpowiednio zastosowane okazje cenowe pozwolą zbudować lepszy wizerunek danego sklepu oraz podnieść sprzedaż poza sezonem. Oprócz tego celem promocji jest pozbycie się części zalegającego towaru w magazynie. Jeżeli organizujemy wyprzedaże, to pozwalamy sobie zrezygnować z części marży na rzecz naszych klientów. Warto podkreślić, że przeprowadzając taki zabieg marketingowy, można zyskać o wiele więcej. W ten sposób można łatwo zwiększyć wartość koszyków zakupowych.

Dlaczego ludzie kochają promocje?

Ludzie na całym świecie szukają promocji. Według raportu przeprowadzonego przez grupę AdRetai – promocje są dla naszych rodaków jednym z najważniejszych bodźców do wyboru konkretnych ofert w czasie realizowania e-zakupów. Aż 29 procent polskich klientów kieruje się przede wszystkim wielkością obniżki ceny. Trzeba też zwrócić uwagę na fakt, że siła ceny pozwala na impulsywne, a często nieprzemyślane zakupy. Warto podkreślić, że znaczna grupa konsumentów korzystając z licznych promocji, dodaje do swego koszyka jakieś dodatkowe produkty. W ten sposób zwiększana jest wartość koszyka zakupowego. W efekcie zatem można zarobić więcej. Klienci skuszeni niskimi kwotami wyprzedażowymi, często nie zastanawiają się, czy towar będzie im faktycznie do czegoś potrzebny. Należy pamiętać, że siła wyprzedaży jest ogromna i warto korzystać z tego potencjału w swoim biznesie.

Przygotowując się do wszelkich akcji promocyjnych, najlepiej będzie wytypować taki towar, którego marżą pozwoli nam na działania promocyjne. Sprzedawcy nie powinni przede wszystkim dokładać do promocji. Trzeba też wspomnieć o tym, że nie warto robić promocji zbyt często oraz zbyt długo, ponieważ wtedy przyzwyczajamy klientów do niskich cen i w ten sposób nie można liczyć na to, iż wrócą oni do danego sklepu po towar bez promocji. Wszelkie promocje czasowe organizowane w sklepach są okazją do przewietrzenia magazynu. W ten sposób dzięki korzystnym cenom można wyprzedawać towar, który będzie zalegał na półkach sklepowych. Jeśli mowa o promocjach organizowanych na takich produktach, to zysk nie będzie znaczny. Zdecydowanie warto od czasu do czasu stosować superokazje cenowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.